Page settings
 

Bijzondere chemie tussen Bakas en Adecco Group Nederland resulteert in drukbezochte relatie-evenementen en inspirerende trendboekjes


Zaltbommel, 4 december 2013 - Met een laatste optreden van Adjiedj Bakas in een uitverkocht huis in Eindhoven, sluit Adecco Group Nederland voor dit jaar een geslaagde reeks relatie-evenementen af met de charismatische trendwatcher als hoofdattractie. In een jaar tijd vonden er 12 sessies plaats, waar in totaal circa 2.500 zakenrelaties van de HR-dienstverlener aan deelnamen. Tijdens de laatste reeks van vier, waarin Bakas zijn ‘nieuwe werkelijkheid’ presenteerde, vlogen de vonken er weer af. De ontwikkelingen die Bakas signaleert en ontleedt, zijn vastgelegd in drie ‘trendboekjes’. Het laatste boekje is zojuist verschenen. Belangstellenden kunnen een bericht achterlaten op adecco.nl of ajilon.nl om gratis in het bezit te komen van de laatste editie die op De Nieuwe Werkelijkheid volgens Adjiedj Bakas beschrijft – een werkelijkheid waarin de kans op baanverlies levensgroot is geworden.
 
In het voorwoord van deze laatste editie schrijft Patrick Bakker, CEO van Adecco Group Nederland: ‘Dat we in onze moderne, welvarende samenleving aandacht moeten vragen voor het dreigende probleem van werkloosheid, waarbij vooral jongeren het kind van de rekening zijn, geeft aan dat er iets goed mis is met onze economische orde. Ook wij kunnen als specialist in werk geen kant en klare individuele oplossingen bieden. Maar laten we op zijn minst de handen ineen slaan om perspectieven te bieden. Bij Adecco Group Nederland zien we dat als maatschappelijke plicht.”
 
Van klachten naar kansen
Trendsetter Adjiedj Bakas zet vervolgens zonder mededogen zijn fileermes in de ‘oude’ economische orde. Iedereen die aan de touwtjes trekt – politiek, bankwezen, multinationals – krijgt een veeg uit de pan. Maar, in overeenstemming met het voorwoord, schakelt Bakas al snel over van klachten naar kansen en perspectieven. Hij beschrijft de opkomst van de belevingsindustrie, de positieve invloed van ICT op werkgelegenheid en werkbeleving, de kansen van opkomende markten als watermanagement en hernieuwbare economie. De flexibilisering van werk zal in een ongekend tempo doorzetten, voorspelt Bakas, maar zal worden gekoppeld aan goede sociale basisvoorzieningen. Met veel aandacht voor permanente educatie en een optimale work-life-balance.
 
Ontbijtsessies en trendboekjes
De bijzondere chemie tussen Bakas en Adecco Group Nederland kwam halverwege vorig jaar op gang. Adecco Group Nederland organiseert met regelmaat zogeheten ‘inspiratiesessies’ voor zakenrelaties rond thema’s die gerelateerd zijn aan werk. De goede ontvangst in HR-kringen van zijn boek De Toekomst van Werk en zijn staat van dienst als enthousiasmerend spreker, boden goede uitgangspunten om Bakas uit te nodigen ‘iets’ voor de relatiekring van Adecco Group Nederland te doen. Dit resulteerde najaar 2012 in een eerste reeks van vier over het land verspreide ‘ontbijtsessies’ rond het thema Hoe IT en internet ons werk veranderen. In het eerste, bijbehorende trendboekje schets Bakas een zeer compleet beeld van de ingrijpende gevolgen die de informatisering heeft op onze samenleving, de economie en arbeidsmarkt en de manier waarop we werk verdelen en beleven.
 
Het Nieuwste Werken
Gezien de overweldigende belangstelling en de unaniem positieve reacties na afloop – opvallend veel deelnemers namen enthousiast deel aan een online evaluatie – organiseerde Adecco Group Nederland voor afgelopen zomer een nieuwe reeks van vier sessies met Bakas in de hoofdrol. Als thema koos hij Het Nieuwste Werken. Ook rond dit thema verscheen na afloop een trendboekje, waarin Bakas hete hangijzers behandelt als concentratieverlies op de werkplek als gevolg van privémail en social media, vergrijzing en ontgroening van de arbeidsmarkt, de kloof tussen onderwijs en bedrijfsleven, de opkomst van zzp’ers en werkende 60-plussers en de hang van de nieuwe generatie naar zingevend en maatschappelijk relevant werk.
 
De Nieuwe Werkelijkheid
De laatste reeks sessies voor 2013, op woensdagmorgen 13 december afgesloten in Eindhoven, waren in korte tijd overtekend en verliepen wederom uiterst succesvol. Voor alle deelnemers is een exemplaar van het trendboekje De Nieuwe Werkelijkheid gereserveerd. Vorige sessies hebben geleerd dat de belangstelling voor de fraai uitgevoerde en speels vormgegeven trendboekjes aanzienlijk groter is dan het deelnemersveld. Op adecco.nl en ajilon.nl is een aanvraagformulier opgenomen, waarmee iedereen zijn belangstelling voor het gratis boekje online kenbaar kan maken. Met deze editie in de bijzondere ‘Adecco-Ajilon-Bakas-Trilogie’ sluit Adecco Group Nederland een zeer geslaagd relatieprogramma af, dat voor herhaling vatbaar is.
 
Over Adecco Group Nederland
Adecco Group Nederland bestaat uit Adecco (General Staffing), Ajilon en Badenoch & Clark (Professional Staffing), Lee Hecht Harrison (outplacement, loopbaanverandering, talentontwikkeling) en Pontoon (workforce solutions, recruitment process outsourcing en workforce consulting).  General Staffing strekt zich uit tot vrijwel alle voorkomende sectoren. Professional Staffing spitst zich toe op (Young) Professionals in de vakgebieden Engineering, Finance, ICT en Technology. In Nederland is Adecco actief met circa 1.000 medewerkers vanuit ruim 150 vestigingen. Wereldwijd is Adecco de grootste aanbieder van HR-oplossingen met meer dan 31.000 medewerkers, actief vanuit ruim 5.100 kantoren in meer dan 60 landen. Dagelijks zetten ruim 650.000 flexwerkers en professionals zich namens Adecco in bij meer dan 100.000 opdrachtgevers. De Adecco Group is een Fortune Global 500 onderneming.
 
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Rinus Wittenberg, Marketing,
06-53919796, rinus.wittenberg@adecco.nl. Voor algemene informatie verwijzen wij u naar adecco.nl en ajilon.nl. Raadpleeg ‘het kenniscentrum’ op adecco.nl en ajilon.nl om de online versies van de eerste twee trendboekjes van Adjiedj Bakas te downloaden of door te bladeren.