Page settings
 

kerstgeschenk als schouderklopje


Werkend Nederland beleeft kerstgeschenk als schouderklopje

Zaltbommel, 29 januari 2013

Een kerstpakket of eindejaarsgeschenk is voor werkgevers een effectieve manier om een schouderklopje uit te delen. En medewerkers stellen dat bijzonder op prijs. Dit blijkt uit een online peiling van personele dienstverlener Adecco Group Nederland, uitgevoerd via adecco.nl en ajilon.nl. Gezien de verrassend hoge respons op de ‘webpoll’, heeft Adecco besloten haar website actiever in te gaan zetten om te monitoren wat er onder werkend en werkzoekend Nederland leeft.

Er verandert veel in de ‘wereld van werk’. Daarbij zijn alle ogen gericht op de nieuwe generatie die de arbeidsmarkt net betreden heeft of nog moet betreden. Adecco (General Staffing) en Ajilon (Professional Staffing) zitten wat dat betreft in de frontlinie. Veel jongeren maken hun start op de arbeidsmarkt immers via uitzend- en detacheringspecialisten. Vandaar het initiatief om via de eigen websites (adecco.nl en ajilon.nl) nog actiever met de nieuwste generatie in contact te treden, onder meer door uitdagende stellingen voor te leggen.

Hoge respons
De stelling over het kerst- of eindejaarsgeschenk heeft rond de feestdagen drie weken op beide sites gestaan. In die relatief korte tijd heeft een onverwacht aantal bezoekers van de website op de stelling gereageerd: meer dan 1.300. Hiervan geeft ruim 80% (1.082 deelnemers) aan een kerstgeschenk op te vatten als belangrijke blijk van waardering. 76 respondenten gaven aan geen waarde aan een kerstgeschenk te hechten, 148 respondenten lieten weten nog nooit een kerstgeschenk te hebben ontvangen en er dus ook geen mening over te hebben.

Actuele thema’s
De respondenten vormen een goede doorsnede van de nieuwe generatie die zich oriënteert op loopbaanmogelijkheden en daarbij intensief gebruikmaakt van vacaturesites en social media. Gezien de hoge respons heeft Adecco Group Nederland besloten met regelmaat uitdagende stellingen online te zetten. Die kunnen betrekking hebben op thema’s als Het Nieuwe Werken, social media, opleiding en ontwikkeling, het belang van maatschappelijk verantwoorde werkgeversinitiatieven, de werk/privé balans, enzovoorts. Opmerkelijke uitkomsten zullen nader geanalyseerd worden. De aldus op te bouwen kennis wordt gebruikt om de dienstverlening aan flexwerkers en klanten aan te scherpen.

Over Adecco Group Nederland
Adecco Group Nederland bestaat uit Adecco (General Staffing), Ajilon, Badenoch & Clark en Modis (Professional Staffing) en Lee Hecht Harrison (loopbaan- en talentontwikkeling). Adecco is binnen alle vakgebieden actief, bij grootbedrijven, MKB en overheden. Ajilon spitst zich toe op professionals, Young Professionals en freelancers in IT, Finance, Engineering en Technology. In Nederland is Adecco actief met circa 1.000 medewerkers vanuit ruim 150 vestigingen. Wereldwijd is de Adecco Group de grootste aanbieder van HR-oplossingen met meer dan 33.000 medewerkers, actief vanuit ruim 5.500 kantoren in meer dan 60 landen.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Rinus Wittenberg, Marketing Manager, 06 53919796, rinus.wittenberg@adecco.nl. Voor algemene informatie verwijzen wij u naar www.adecco.nl en/of www.ajilon.nl