Page settings
 

Talentvolle jongeren doen wereldervaring op met Adecco Way to Work


Adecco Experience brengt loopbaan jong talent via topvacatures in een stroomversnelling. Met als ultieme uitdaging: ‘Een maand CEO van de internationale Adecco Group’.
 
Zaltbommel, 27 juni 2014 – De internationale Adecco Group, ’s werelds grootste leverancier van HR-oplossingen, heeft een selectie gemaakt van talentvolle jongeren die in juli een maand lang topfuncties gaan uitoefenen bij vooraanstaande organisaties. De kandidaten voor deze unieke ‘Adecco Experience’ vertegenwoordigen 54 landen. Ze zijn individueel getest voor de uitdaging die hen te wachten staat. In Nederland gaan kandidaten een maand aan de slag bij onder meer NCOI, UWV en Cross Media Communicatiegroep. Uit alle jongeren die meedoen, wordt in juli een shortlist samengesteld van 10 kandidaten die kans maken op de ultieme ‘Experience’: een maand lang de lakens uitdelen bij de internationale, beursgenoteerde Adecco Group in Zürich. Als CEO. Onder supervisie van de zittende CEO Patrick de Maeseneire.
 
De Adecco Experience vormt de apotheose van de tweede editie van Adecco Way to Work, een wereldwijde campagne waarmee Adecco aandacht vraagt voor de nog altijd groeiende werkloosheid onder jongeren. Adecco biedt jongeren support in de vorm van onder meer sollicitatieadviezen, gratis workshops, stages en ervaringsplaatsen. Adecco beschouwt de jeugdwerkloosheid als één van de meest serieuze problemen van deze tijd. In Nederland vallen de cijfers nog mee, maar Europees gezien is de situatie dramatisch. 23.5% van alle jongeren tussen de 15 en 24 jaar staat langs de zijlijn. Griekenland, Spanje en Italië noteren zelfs percentages die tussen de 40 en 50% liggen. In de VS is de situatie niet veel beter.
 
Iedere ervaring telt
Op 30 april zijn medewerkers van Adecco Group wereldwijd de straat op gegaan om de dialoog met jongeren actief op te zoeken. Uit de vele gesprekken die gevoerd zijn, komen opvallende elementen naar voren. Veel jongeren vragen zich af welke persoonlijke kwaliteiten nu écht het onderscheid maken om op de arbeidsmarkt succesvol te zijn. Ook twijfelen veel jongeren aan de kwaliteit van hun online profiel, cv en netwerktalenten. Ze vragen zich af of professionele HR-organisaties daarbij kunnen helpen. Wereldwijd heeft Adecco Group op basis van dergelijke vragen en twijfels al veel jongeren letterlijk de weg gewezen in de wereld van werk. Alle lokale vestigingen van Adecco Group Nederland, zo’n 150 in totaal, hebben zich de afgelopen periode ingezet voor stage- en ervaringsplekken. Motto: iedere ervaring telt en helpt jongeren om scherp en optimistisch te blijven.
 
Een maand lang CEO Adecco Group
De jongeren die in 54 landen zijn geselecteerd om zich een maand lang te bewijzen op topvacatures, krijgen een extra kans om al hun vragen in de echte werkpraktijk beantwoord te krijgen. Ze gaan waardevolle ervaring opdoen met zeer uiteenlopende functies binnen vakgebieden als marketing, sales, communicatie en HR. Ze krijgen de gelegenheid te ontdekken wat ze echt leuk vinden en waar hun sterke punten liggen. De deelnemende bedrijven committeren zich aan afspraken over support en stagebegeleiding. Ook de wereldwijde Adecco Group zelf heet jongeren welkom om in stageverband relevante werkervaring op te doen. Met als klap op de vuurpijl: een unieke en goed beloonde ervaring van een maand als CEO van de internationale HR-dienstverlener, die het onacceptabel vindt dat jongeren tussen de wal en het schip belanden.
 
De kandidaten worden voorgesteld op www.adeccowaytowork.com. Hun ervaringen in juli zijn te volgen via Facebook en Twitter. De campagne Adecco Way to Work loopt in en na juli gewoon door. Jongeren vinden tips en workshops op http://www.adeccowaytowork.com. Beschikbare snuffelstages in Nederland staan vermeld op www.adecco.nl.
Facebook: www.facebook.com/AdeccoWaytoWork
Twitter: www.twitter.com/AdeccoWaytoWork
#CEO1month
#Adecco Experience

Over Adecco Group Nederland
Binnen Adecco Group Nederland leggen Adecco, Ajilon, Badenoch & Clark, Pontoon en Lee Hecht Harrison zich toe op geïntegreerde kennis- en capaciteitoplossingen voor bedrijven, overheden en non profit organisaties. De nadruk ligt op General Staffing (Adecco) en Professional Staffing (Ajilon). Adecco Group Nederland is actief met circa 1.000 medewerkers vanuit ruim 150 vestigingen. Wereldwijd is Adecco de grootste aanbieder van HR-oplossingen met meer dan 31.000 medewerkers, actief vanuit ruim 5.100 kantoren in meer dan 60 landen. Dagelijks zetten ruim 650.000 flexwerkers en professionals zich namens Adecco in bij meer dan 100.000 opdrachtgevers. De Adecco Group is een Fortune Global 500 onderneming.
 
Noot voor de redactie
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Rinus Wittenberg, Marketing, 06 53919796, rinus.wittenberg@adecco.nl. Voor algemene informatie verwijzen wij u naar www.ajilon.nl.