Page settings
 

Trendicoon Bakas


Trendicoon Bakas, Adecco en Ajilon weten werkend Nederland te inspireren

Zaltbommel, 19 december 2012

Relaties van Adecco (General Staffing) en Ajilon (Professional Staffing), verenigd in Adecco Group Nederland, hebben een een-tweetje tussen hun personele dienstverlener en trendicoon Adjiedj Bakas ervaren als informatief en inspirerend. Bakas’ verhandeling over de invloed van IT en internet op de wereld van werk heeft niet zozeer nieuwe inzichten opgeleverd, maar wel verrassende verbanden aangetoond. De tevredenheid van deelnemers over het niveau van de bijeenkomsten en presentaties vormt voor Adecco Group Nederland alle aanleiding om de samenwerking met Adjiedj Bakas voor 2013 te prolongeren. ‘We zien een duidelijke behoefte aan netwerkbijeenkomsten die op een niet te zwaar aangezette manier stof tot nadenken en napraten bieden”, aldus de directie van Adecco Group Nederland.

In totaal heeft Adecco Group Nederland afgelopen november vier sessies rond het thema ‘Hoe IT en internet ons werk veranderen’ georganiseerd, goed verspreid over Nederland. Met als boegbeeld: Adjiedj Bakas, de charismatische trendwatcher, internationaal bekend om zijn vermogen tot analyseren, signaleren en duiden en een graag geziene gast op seminars vanwege zijn talent als spreker. Bakas heeft met name stilgestaan bij de enorme impact die de social media hebben op ons leven en werk, maar ook bij privacy- en veiligheidsdilemma’s en professionaliteitslagen die zowel overheden als bedrijfsleven moeten maken op het gebied van informatiemanagement.

Kennis en vernieuwende inzichten
De sessies met Adjiedj Bakas passen binnen de opzet van Adecco Group Nederland om veelzijdige kennis en ervaring actief met klanten en belangstellenden te delen. Wie op www.adecco.nl of www.ajilon.nl het ‘kenniscentrum’ bezoekt, komt een uitgebreid overzicht tegen van publicaties over een keur van aan werk en HR gerelateerde onderwerpen. Evenementen vinden meestal plaats in de vorm van compacte inspiratiesessies in de vorm ontbijtbijeenkomsten, wat bij werkend Nederland goed blijkt aan te slaan. Ook aan de sessies met trendwatcher Bakas ging steeds een ontbijt vooraf. Deelnemers aan de ‘Bakas-sessies’ waren goed te spreken over de informatie rond en tijdens de bijeenkomsten, over de kwaliteit en bereikbaarheid van de locaties en over de inhoud van het programma. Vooral de mogelijkheid om te netwerken met collega-ondernemers en HR-professionals is erg gewaardeerd. Ook het speciale ‘Trendboekje’ dat Adecco Group Nederland samen met Bakas heeft uitgegeven, is met lof ontvangen. Dit boekje wordt nog uitgereikt aan klanten die niet in de gelegenheid waren om één van de sessies bij te wonen. Veel deelnemers hebben hun ontbijtervaring met Bakas, Adecco en Ajilon gedeeld via de diverse social media.

Over Adecco Group Nederland
Adecco Group Nederland bestaat uit Adecco (General Staffing), Ajilon, Badenoch & Clark en Modis (Professional Staffing) en Lee Hecht Harrison (outplacement,  loopbaanverandering, talentontwikkeling). In Nederland is Adecco actief met circa 1.000 medewerkers vanuit ruim 150 vestigingen. Wereldwijd is de Adecco Group de grootste aanbieder van HR-oplossingen met meer dan 33.000 medewerkers, actief vanuit ruim 5.500 kantoren in meer dan 60 landen.

Noot voor de redactie
Bij dit persbericht ontvangt u het ‘Trendboekje’ Hoe IT en internet ons werk veranderen, een gezamenlijke publicatie van Adjiedj Bakas en Adecco Group Nederland.Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Marketing & Communicatie Manager Rinus Wittenberg, 06-53919796 of rinus.wittenberg@adecco.nl.
Algemene informatie is te vinden op www.adecco.nl en/of www.ajilon.nl.